Pers

Persberichten 2022


Tentoonstelling: Peter Koole - Nothing But The Truth
Persbericht: Ode aan het vermoorde vrije woord
Tentoonstelling: Wild Summer of Art Part II
Persbericht: Nieuwe Rotterdamse tentoonstelling Wild Summer of Art geeft 180 makers carte blanche
Tentoonstelling: Wild Summer of Art Part I
Persbericht: Eerste editie Wild Summer of Art toont 180 Rotterdamse kunstenaars

Persberichten 2021


Tentoonstelling: Merkwaardige machinaties 2021
Persbericht: Axel en Helena van der Kraan bij AVL Mundo
Opening van Brutus maart 2022
Persbericht: AVL Mundo wordt Brutus

In het nieuws 2022


Havenloods:
Joep van Lieshout en zijn plannen met Brutus: ‘Ik wil alles groots en meeslepend’
De telegraaf over Obsessions:
Confronterende beelden van L.A. Raeven in Brutus Rotterdam
De volkskrant:
In expositiecentrum Brutus krijgen kunstenaars carte blanche om de ruimte naar hun hand te zetten – Sarah van Binsbergen 9 maart 2022
Rotterdam Art Week:
#ASK Joep van Lieshout
Havenloods over Nothing But The Truth
Eerbetoon aan het vrije woord en vermoorde journalist Anna Politkovskaja in kunstcentrum Brutus
Trouw:
Van atelier tot kunstbuurt Brutus. Joep van Lieshout deelt zijn visie: ‘Kunst is niet alleen voor de happy few’
Volkskrant:
Weekendtip: Obsessions
RTV Rijnmond:
Als Rotterdam Brutus woonplan niet wil, ga ik naar Amsterdam
Volkskrant:
De wereld van Van Lieshout is vrolijk, vreemd en verontrustend: ‘Ik doe het ook om er onsterfelijk mee te worden’
In de Buurt:
Rauw museum in de Rotterdamse haven: Joep van LIeshout over zijn nieuwe Brutus
Volkskrant:
De koning proost met Poetin naast de kist van Anna Politkovskaja: het werk van Peter Koole is pijnlijk actueel
Artez writing:
L.A. Raeven en de grenzen van performance art
Havenloods over Wild Summer of Art:
Eerste editie Wild Summer of Art toont 180 Rotterdamse kunstenaars
Ad Rotterdam:
Inbrekers stelen (designer)kleding
AD Rotterdam:
Van jong talent tot oudgedienden: 180 Rotterdamse kunstenaars krijgen kans op Wild Summer of Art
The New Phenomenology:
BUILT at Brutus (Rotterdam)

In het nieuws 2021


Fake Me Hard at AVL Mundo, Rotterdam
Between hopeful digitisation and dystopian fantasy – Ambitious and at times baffling, Fake Me Hard manages to provide the public with a dazzling selection of varied works. What matters most is not how you respond to them, but what you do with your feelings of hopelessness, frustration, and/or excitement when you come out of the exhibition into a technologically mediated world in crisis.

You enter and immediately get sucked in. You can’t explain how it happened, but now you are here. Where will you go? How will you get out? Fake Me Hard is one of those exhibitions that flourishes thanks to the venue: the sheer size and volume of the former harbour warehouse AVL Mundo in Rotterdam is perhaps one of the only locations around town able to contain such a large-scale project.

Spacious rooms host the works of over 40 artists, but do not swallow them. Instead, they provide an eerie and productive backdrop: in these dark halls, viewers are confronted with meditations on algorithms and artificial intelligence. However, after this initial encounter there is not much room left for further contemplation. The sensory overload kicks in, and there seems to be no way out. It is dark and all-encompassing, an intentional allegory to the effects of technology that construct contemporary and future realities.

In het nieuws 2020


AD: Bij Van Lieshout is 'de mens' het uitje