Pers
Persberichten 2022
Tentoonstelling: Peter Koole - Nothing But The Truth
Persbericht: Ode aan het vermoorde vrije woordTentoonstelling: Wild Summer of Art Part II
Persbericht: Nieuwe Rotterdamse tentoonstelling Wild Summer of Art geeft 180 makers carte blanche Tentoonstelling: Wild Summer of Art Part I
Persbericht: Eerste editie Wild Summer of Art toont 180 Rotterdamse kunstenaars Persberichten 2021
Tentoonstelling: Merkwaardige machinaties 2021
Persbericht: Axel en Helena van der Kraan bij AVL MundoOpening van Brutus maart 2022
Persbericht: AVL Mundo wordt BrutusIn het nieuws 2023
De Havenloods:
Metershoge fantasiewezens van Rotterdamse kunstenaar Charlotte Schleiffert in BrutusRotterdam Vandaag & Morgen:
Through Bone and Marrow bij BRUTUSIn het nieuws 2022
Havenloods:
Joep van Lieshout en zijn plannen met Brutus: ‘Ik wil alles groots en meeslepend’De telegraaf over Obsessions:
Confronterende beelden van L.A. Raeven in Brutus RotterdamDe volkskrant:
In expositiecentrum Brutus krijgen kunstenaars carte blanche om de ruimte naar hun hand te zetten – Sarah van Binsbergen 9 maart 2022Rotterdam Art Week:
#ASK Joep van LieshoutHavenloods over Nothing But The Truth
Eerbetoon aan het vrije woord en vermoorde journalist Anna Politkovskaja in kunstcentrum BrutusTrouw:
Van atelier tot kunstbuurt Brutus. Joep van Lieshout deelt zijn visie: ‘Kunst is niet alleen voor de happy few’Volkskrant:
Weekendtip: ObsessionsRTV Rijnmond:
Als Rotterdam Brutus woonplan niet wil, ga ik naar AmsterdamVolkskrant:
De wereld van Van Lieshout is vrolijk, vreemd en verontrustend: ‘Ik doe het ook om er onsterfelijk mee te worden’In de Buurt:
Rauw museum in de Rotterdamse haven: Joep van LIeshout over zijn nieuwe BrutusVolkskrant:
De koning proost met Poetin naast de kist van Anna Politkovskaja: het werk van Peter Koole is pijnlijk actueelArtez writing:
L.A. Raeven en de grenzen van performance artHavenloods over Wild Summer of Art:
Eerste editie Wild Summer of Art toont 180 Rotterdamse kunstenaarsAd Rotterdam:
Inbrekers stelen (designer)kledingAD Rotterdam:
Van jong talent tot oudgedienden: 180 Rotterdamse kunstenaars krijgen kans op Wild Summer of ArtThe New Phenomenology:
BUILT at Brutus (Rotterdam)Indebuurt Rotterdam:
Lara VerheijdenIn het nieuws 2021
Fake Me Hard at AVL Mundo, Rotterdam
Between hopeful digitisation and dystopian fantasy – Ambitious and at times baffling, Fake Me Hard manages to provide the public with a dazzling selection of varied works. What matters most is not how you respond to them, but what you do with your feelings of hopelessness, frustration, and/or excitement when you come out of the exhibition into a technologically mediated world in crisis.You enter and immediately get sucked in. You can’t explain how it happened, but now you are here. Where will you go? How will you get out? Fake Me Hard is one of those exhibitions that flourishes thanks to the venue: the sheer size and volume of the former harbour warehouse AVL Mundo in Rotterdam is perhaps one of the only locations around town able to contain such a large-scale project.
Spacious rooms host the works of over 40 artists, but do not swallow them. Instead, they provide an eerie and productive backdrop: in these dark halls, viewers are confronted with meditations on algorithms and artificial intelligence. However, after this initial encounter there is not much room left for further contemplation. The sensory overload kicks in, and there seems to be no way out. It is dark and all-encompassing, an intentional allegory to the effects of technology that construct contemporary and future realities.
In het nieuws 2020
AD: Bij Van Lieshout is 'de mens' het uitje