Controller / Management assistent, 8 uur p.w.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de financiële administratie, de automatisering, de voorbereidingen voor tussentijdse rapportages en de jaarrekening en de planning en control cyclus voor de werkorganisatie en de stichting. Je bent een klankbord en adviseur voor de directeur voor de financiële zaken en zakelijke aspecten. Vanuit Brutus ben je de spil tussen het team en ons externe financiële administratiekantoor/accountant. Jij beheert deze relatie, zodat die optimaal aansluit op de wensen van je collega’s van Brutus en die van het boekhoudkantoor.

Taken en verantwoordelijkheden

Centraal aanspreekpunt voor ons externe financiële administratiekantoor/accountant en het team van Brutus;

Verantwoordelijk voor de administratieve werkzaamheden bij Brutus;

Financieel management, waaronder valt de coördinatie van de financiële administratie, (jaar)begrotingen, financiële verslaglegging (rapportages en jaarverslag);

Voorbereiding rapportages en afrekeningen aan subsidieverstrekkers en fondsen;

Beleidsontwikkeling en advisering op het gebied van financiën en bedrijfsvoering richting directie.

Je werkt nauw samen met de directeur.

Je bent iemand die denkt én doet, analytisch, creatief en resultaatgericht. Je ziet kansen, neemt initiatief en houdt van een dynamische werkomgeving waarin geen dag hetzelfde is.


Wat breng je mee

Een afgeronde MBO/HBO-opleiding in een financiële richting (bijvoorbeeld Bedrijfseconomie, Accountancy);

Minimaal 1-2 jaar werkervaring in een financiële- of boekhoudkundige rol;

Sterke analytische vaardigheden en een passie voor cijfers;

Je werkt secuur en zorgt voor financiële discipline in de organisatie;

Je combineert strategisch denken met een hands-on mentaliteit;

Goede kennis van boekhoudsoftware (Exact is een pré);

Je bent nauwkeurig, proactief en klantgericht;

Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken


Wij bieden
Bij Brutus kom je terecht in een jong, energiek en ambitieus team.
Wij bieden jou:

Een marktconform salaris, afhankelijk van ervaring (Wij zijn aangesloten bij de Zaak Nu, salariëring conform de richtlijnen);

Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een pensioenregeling, reiskostenvergoeding, en dagelijks een verzorgde lunch;

Een inspirerende werkplek bij Brutus in Rotterdam;

Gezellige borrels en openingen.


Solliciteren?
Brutus Space hecht waarde aan een evenwichtige vertegenwoordiging binnen haar organisatie, zoals beschreven in de Code Diversiteit en Inclusie. Bij gelijke geschiktheid geven we de voorkeur aan een kandidaat die de (culturele) diversiteit binnen onze organisatie aanvult.

Stuur vóór maandag 10 november 2025 je motivatie en cv naar info@brutus.nl. De eerste gesprekken staan gepland op 20 november. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met info@brutus.nl.